A 2,2-es SkyActiv-D (SH-VPTR és SH-VPTS) egy 2,2 literes turbódízel motor, amely elődjén, az MZR-CD-n alapul. A fő különbség az, hogy az új motornak csökkentett kompressziós aránya van. 16,3-ról 14-re csökkent, és ez a szám meglehetősen alacsony a dízelmotoroknál, és majdnem megegyezik a SkyActiv benzinmotorokéval.
![](https://b185ec6210.clvaw-cdnwnd.com/5a3e776c192cacafaad9716996334db7/200000188-237cd237d0/F%C3%A9kszerviz-Debrecen.jpeg?ph=b185ec6210)
Fékszerviz Debrecen
A biztonságos autózás szempontjából nélkülözhetetlenek a megfelelően működő fékalkatrészek, és mi kiemelt figyelmet fordítunk ügyfeleink védelmére!
Fékbetét Csere
Csereperióus
A fékbetétek cseréjének időpontja az autó gyártójától függően változhat. Általában az első tengelyen 50 ezer, hátsó tengelyeken 80 ezer kilométerenként ajánlott a csere.
Kopásjelzők
A fékbetétek kopását többféle jelző is jelezheti. Korszerű autókban a műszerfalon megjelenik egy ikon, amely a kopást jelzi. Más esetekben a fékbetétek kopása visító hangot adhat, amely egy féktárcsához súrlódó acéltüske miatt keletkezik.
Fékfolyadék szint
A fékbetétek kopása a fékfolyadék szintjének csökkenéséhez is vezethet. Ha a fékfolyadék szintje a minimum alá csökken, a fékrendszer nem fog megfelelően működni.
Fékbetétek cseréje szervizünkben
A fékbetétek cseréje szakember feladata. A szervizünkben garantáltan megfelelő minőségű, kedvező árú fék alkatrészeket szerelnek be az autóba.
![](https://b185ec6210.clvaw-cdnwnd.com/5a3e776c192cacafaad9716996334db7/200000190-bfd85bfd88/F%C3%A9kbet%C3%A9t.jpeg?ph=b185ec6210)
Összefoglaló
A fékbetétek cseréje fontos a biztonságos közlekedéshez. A fékbetétek kopását többféle jelző is jelezheti, amelyekre érdemes odafigyelni. Kopott fékbetétekkel folytatott vezetés veszélyes lehet, ezért a fékbetéteket rendszeresen cserélni kell.
![](https://b185ec6210.clvaw-cdnwnd.com/5a3e776c192cacafaad9716996334db7/200000194-ad6f2ad6f4/F%C3%A9kbet%C3%A9t%20Debrecen.jpeg?ph=b185ec6210)
![](https://b185ec6210.clvaw-cdnwnd.com/5a3e776c192cacafaad9716996334db7/200000232-d3038d303a/MP%20AUTO.png?ph=b185ec6210)
Jól felszerelt műhely
Autószerviz ahol rendelkezésre állnak a megfelelő célszerszámok, segítőkészségünkkel pedig könnyen megoldhatjuk és javíthatjuk a problémákat.![](https://b185ec6210.clvaw-cdnwnd.com/5a3e776c192cacafaad9716996334db7/200000234-1ecbc1ecbf/MP%20AUTO%202.png?ph=b185ec6210)
Rövid javítási idő
Autója megérdemli a leggyorsabb és leghatékonyabb kezelést, és mi ezt biztosítjuk Önnek. Időpontfoglalás autójavításra online.
![](https://b185ec6210.clvaw-cdnwnd.com/5a3e776c192cacafaad9716996334db7/200000236-be020be023/MP%20AUTO%203.png?ph=b185ec6210)
Alapos átvizsgálás
Megbízható autószerviz, minden autót kipróbálva és alaposan átvizsgálva adunk át, így Ön is elégedetten és biztonsággal viheti haza gépjárművét.
![](https://b185ec6210.clvaw-cdnwnd.com/5a3e776c192cacafaad9716996334db7/200000238-3521d35220/MP%20AUTO%204.png?ph=b185ec6210)
Garancia
Minden elvégzett javításra vonatkozik a 6 hónapos teljes körű garancia és minden beépített alkatrészre 12 hónap teljes körű garanciát biztosítunk.
Féktárcsa csere
A féktárcsa a fékrendszer egyik legfontosabb eleme, amely a fékbetéttel együtt biztosítja a megfelelő fékhatást. A féktárcsa kopása természetes folyamat, amely a fékezés során keletkező súrlódás következtében alakul ki.
Csereperiódus
A féktárcsa cseréjének időpontja az autó gyártójától függően változhat. Általában az első tengelyen 70-100 ezer, hátsó tengelyeken 150 ezer kilométerenként ajánlott a csere.
Féktárcsa mérése
A féktárcsa állapotát csak méréssel lehet pontosan meghatározni. A féktárcsa minimális vastagságát az autó gyártója határozza meg. Ha a féktárcsa vastagsága eléri vagy kisebb, mint a minimális vastagság, akkor cserélni kell.
Kopott féktárcsával való vezetés
Kopott féktárcsával folytatott vezetés veszélyes lehet. A fékhatás drasztikusan csökken, és az anyagkifáradás esélye növekszik, ami fékrendszer-meghibásodáshoz és balesethez is vezethet.
Féktárcsa csere szervizünkben
A féktárcsa cseréje szakember feladata. A szervizben megfelelő minőségű féktárcsákat szerelnek be az autóba, és ellenőrizzük a fékrendszer működését.
![](https://b185ec6210.clvaw-cdnwnd.com/5a3e776c192cacafaad9716996334db7/200000196-084480844c/F%C3%A9kt%C3%A1rcsa%20csere%20Debrecen.jpeg?ph=b185ec6210)
Összefoglaló
A féktárcsa cseréje fontos a biztonságos közlekedéshez. A féktárcsa kopását többféle jelző is jelezheti, amelyekre érdemes odafigyelni. Kopott féktárcsával folytatott vezetés veszélyes lehet, ezért a féktárcsákat rendszeresen cserélni kell.
Következtetés
A fékbetétek és a féktárcsák rendszeres cseréje elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez. A fékrendszer állapotát rendszeresen ellenőriztesse szervizben, hogy megelőzhető legyen a fékrendszer meghibásodása és a baleset.
![](https://b185ec6210.clvaw-cdnwnd.com/5a3e776c192cacafaad9716996334db7/200000198-b6a35b6a38/F%C3%A9kt%C3%A1rcsa%20Debrecen.jpeg?ph=b185ec6210)
BÍZZA AUTÓJÁT VALÓDI SZAKÉRTŐKRE!
Legyen szükség fékjavításra, fékbetét vagy féktárcsacserére, fékdob vagy fékpofa cserére, vagy akár fékfolyadék csere is, mi készséggel állunk az Ön rendelkezésére!
Fékdob csere
Fékdob csere
A fékdob a dobfékes fékrendszer egyik legfontosabb eleme, amely a fékpofákkal együtt biztosítja a megfelelő fékhatást. A fékdob kopása természetes folyamat, amely a fékezés során keletkező súrlódás következtében alakul ki.
Szervizünk elsősorban azt javasolja, hogy a dobfékrendszert tartsák karban legalább 20 000 kilométerenként. Mivel a dobfékes rendszer egy zárt rendszer, az idővel a fékezés során keletkező fékpor felhalmozódik benne, ami kellemetlen hangot és csökkenő fékhatást okozhat. Egy rendszeresen karbantartott dobfék esetén a fékdob cseréje kb. 150 000 kilométerenként ajánlott. A dobfék cseréje során a fékszerviz cseréli a fékbetéteket és a munkahengereket is, hogy minden alkatrész a lehető legtovább kifogástalanul működjön.
![](https://b185ec6210.clvaw-cdnwnd.com/5a3e776c192cacafaad9716996334db7/200000204-b155cb155f/F%C3%A9kdob%20csere%20Debrecen.jpeg?ph=b185ec6210)
Fékmunkahenger és fékfolyadék csere
A fék egy zárt hidraulikus rendszer, amelynek kulcsfontosságú elemei a fékfolyadék és a fékmunkahengerek, amelyek végzik a valós fékezési munkát. Mivel a fékmunkahengerek minden egyes fékezés során mozognak, a gumi tömítőalkatrészei kopnak az idő előrehaladtával. Az ebből eredő kopás miatt a fékfolyadék elszennyeződik. Ha a fékmunkahenger meghibásodik, a fékfolyadék szivárogni kezd, és végső soron a fékpedál puhaságához vezethet, ami akár a fékhatás elvesztéséhez is vezethet. Amikor a fékmunkahengert cseréljük, a teljes fékfolyadékot speciális berendezéseink segítségével lecseréljük a fékrendszerben. A javítás folyamán az egész fékrendszer átvizsgálásra kerül.
![](https://b185ec6210.clvaw-cdnwnd.com/5a3e776c192cacafaad9716996334db7/200000206-e72aee72b1/F%C3%A9kmunkahenger.png?ph=b185ec6210)
Gyanús Hangok és égett szagok fékezéskor
Ha olyan furcsa hangokat hall, esetleg égett szagot érez fékezéskor, gyakran a fékbetéteket lehet hibáztatni. A kopott, elvékonyodott fékbetétek túlmelegedhetnek fékezéskor, mivel a fékdugattyú a betétet a féktárcsának nyomja, és ez rendellenes hangot okozhat. Amikor a betét kopása tovább fokozódik, a fékdugattyú már a hordozóvasat löki a tárcsához, ami fémesen reszelődő, morgó hangot eredményez. Ilyen esetekben ajánlott azonnal szerelőt hívni - szervizünkben szakszerűen cseréljük autója fékbetéteit!
Vezetés közben időnként érezhető égett szag is, ami a fékezéstől származik. Ilyenkor általában a hosszan tartó és erőteljes fékezés okozza, ami miatt a fékek felmelegednek és füstölni kezdenek, sőt, égett szagot is érezhetünk. Ezért fontos, hogy ne alkalmazzuk rendszeresen az agresszív fékezést, mivel a fékeknek időre van szükségük a lehűlésre. Másik eset, amikor égett szag keletkezhet, az az, ha a fék beragad, és folyamatosan érintkezik a tárcsával. Ugyancsak égett szagot okozhat, ha elfelejtjük elengedni a kéziféket indulás után.
Fékfolyadék szivárgásának megszüntetése
A fékfolyadék szivárgását gyakran a jármű alatt látható folyadéktócsából lehet észrevenni. A fékfolyadék általában tiszta vagy világosbarna, attól függően, hogy mennyire elhasználódott. Egy másik jel a fékfolyadék szivárgására az autó műszerfalán villogó piros felkiáltójel ikon. Azonban a szivárgás megelőzése érdekében érdemes rendszeresen ellenőrizni a fékfolyadék szintjét, mivel ha a fékrendszer valahol szivárog, a fékfolyadék gyorsan elfogy. A fékfolyadék szivárgása rendkívül veszélyes lehet, mivel ez csökkenti a fékek hatékonyságát. A fékpedál változásából is észlelhető a hiba. Ha észreveszi a fékfolyadék szivárgását, azonnal vigye el autóját egy szervizbe, mi garantáltan megszüntetjük a problémát!
Fékfolyadék Cseréje - Hogyan?
Általános szabály, hogy a fékfolyadékot legalább kétévente cserélni kell. Ennek az az oka, hogy a fékfolyadék forráspontja idővel csökken, és hőtűrése romlik, ami miatt levegőbuborékok keletkezhetnek fékezéskor, gyengül a fékhatás, és a gépjármű menetdinamikai rendszereinek (ABS, ESP) működése is korlátozódhat. Amikor hosszabb fékezésnél gyengül a fékhatás, itt az ideje a fékfolyadék cseréjének! Hogyan cserélheti a fékfolyadékot? Otthon nem ajánlott elvégezni, mivel egyes gépjárműveknél diagnosztikai eszköz szükséges hozzá, és a fékfolyadék cseréjét követően a fékhatás mérésére is szükség van! Többféle fékfolyadék létezik, és ezek keverése szigorúan tilos. Ezért érdemes a szervizre bízni ezt a feladatot - mi segítünk ebben, kérjen tőlünk árajánlatot!
/// Legfrissebb bejegyzések ///
Autóklíma karbantartás
Az autóklíma rendszerek kényelmet és biztonságot nyújtanak az utazások során, különösen a nyári hónapokban. Azonban, mint minden más járműalkatrész, az autóklíma is rendszeres karbantartást igényel a hatékony és megbízható működés érdekében. Ebben a blog cikkben részletesen bemutatjuk, miért fontos az autóklíma karbantartása, milyen gyakran érdemes...
Az Opel Zafira B egy 2005 és 2014 között gyártott kompakt egyterű, amely az Opel kínálatában a Meriva felett helyezkedik el. 2007-ben, a modellfrissítés részeként, kozmetikai változtatások történtek, emellett a motorválaszték is átalakult. Utódja a Zafira C.
M32 sebességváltó
Ez a cikk az M32 sebességváltó egyik gyakori problémáját tárgyalja. Ha volt már Opel, Fiat, Alfa Romeo, Lancia vagy Chevrolet autója, valószínűleg hallott már a General Motors M32-es sebességváltójáról és lehet, hogy már tapasztalta is, hogy néhány sebességváltó csapágyat már ki kellett cserélni.