Ha autóklíma akkor MP AUTO

Autóklíma szerviz Debrecen

Autóklíma javítás,töltés, tisztítás

Üdvözöljük a Debreceni Autóklíma Szervízünk honlapján!

Cégünk, az MP AUTÓ ÉS KLÍMASZERVIZ, Debrecen vezető autóklíma szolgáltatója és szervize. Szakértő csapatunk kiváló minőségű autóklíma töltési, javítási és szervizelési szolgáltatásokat nyújt a debreceni régióban. Vállalkozásunk hosszú évek óta elkötelezett a kiváló minőségű szolgáltatások és az ügyfél elégedettsége iránt.

Miért válasszon minket?

Azért mert értünk hozzá

Szervizünk az autóklímákra specializálódott, komplex rendszerben gondolkodunk és nem csak töltögetünk, mint egyes szervizek. És ami a legfontosabb szeretjük amit csinálunk.

Villámgyorsak vagyunk

Nincs komprumisszum, a hozzánk betérő ügyfelek autóját azonnal kezelésbe vesszük. A legtöbb esetben 1 órán belül a kedves ügyfél már távozhat is az autójával.

A számok nem hazudnak

Counter Animation
10000+

AUTÓKLÍMÁT JAVÍTOTTUNK

5000+

AUTÓKLÍMÁT TISZTÍTOTTUNK

100%

ÜGYFÉL ELÉGEDETTSÉG

  • Tapasztalt szakemberek: Cégünk büszkén rendelkezik tapasztalt és szakképzett szakemberekkel, akik hosszú évek óta dolgoznak az autóklíma szerviz iparágában. Képzett technikusaink részletes ismeretekkel rendelkeznek a klímaberendezések karbantartásáról, tisztításáról, töltéséről és javításáról. Professzionális szaktudásunkkal garantáljuk, hogy autóklímája a lehető legjobb kezekben lesz.
  • Teljes körű szolgáltatások: Nálunk megtalálja az összes autóklíma szolgáltatást, amire szüksége lehet Debrecenben. Legyen szó autóklíma töltésről, javításról vagy karbantartásról, mi mindenben segítünk. Az autóklíma rendszerének diagnosztizálásától kezdve a hűtőközeg töltéséig és a komplett klímaberendezés javításáig és tisztításáig minden szolgáltatást biztosítunk, hogy autója klímája mindig tökéletesen működjön.

Problémád akadt az autód klímájával?

     A kövtkezőkben tudunk segíteni:

Autóklíma töltés
Autóklíma töltés

Autóklíma töltés

Az autó légkondicionáló rendszeréből évente akár 15-20 százaléknyi hűtőközeg is elillanhat. Ha a klímaberendezés nem képes megfelelően lehűteni a levegőt, nagy valószínűséggel a rendszerben kevés gáz maradt, vagy akár teljesen hiányzik. Ilyen esetben szükséges visszaállítani a klímagáz mennyiségét a gyári előírásoknak megfelelően. Autóklíma töltéshez általában az R134a vagy a 2012-től kezdődően használt R1234yf gázt használjuk. Fontos megjegyezni, hogy az autó klímagázt nem fogyaszt többet a gyakori használat vagy a nagy meleg hatására, nem használja el a üzemanyaghoz hasonlóan. A klímatöltés előtt mindig ellenőrizni kell a rendszer tömítettségét. A klímatöltést a legmodernebb SPIN és Texa klímatöltő berendezésekkel végezzük.

Autóklíma töltés menete:

A klímatöltést a rendszer alapos ellenőrzésével kezdjük. Először is ellenőrizzük a nyomást, majd eltávolítjuk a klímarendszerben még lévő hűtőközeget. Ezt követően nyomáspróbát végzünk. Amennyiben szivárgást észlelünk, megkeressük a szivárgás helyét még az új gáz betöltése előtt.

Miután lokalizáltuk a szivárgás helyét, elhárítjuk a problémát, majd ellenőrizzük, hogy a rendszer megtartja-e a nyomást. Ezt követően vákuumtesztet végzünk, majd a klímaolajat és UV adalékanyagot töltünk a rendszerbe. A következő lépésben betöltjük a gyári előírásoknak megfelelő klímagáz mennyiségét.

A klímatöltés folyamata végül a végső hőmérséklet- és nyomásellenőrzéssel zárul, hogy biztosak lehessünk a rendszer megfelelő működésében.

Ha gondod akadt a klímáddal ránk mindig számíthatsz !

Nálunk nincs idegörlő várakozás, az álltalad választott időpontban fogadunk

Autóklíma szivárgás vizsgálat
Autóklíma szivárgás vizsgálat

Autóklíma szivárgás vizsgálat

A szivárgást több módszerrel is megkereshetjük, például nyomáspróbával vagy kontrasztanyag alkalmazásával. A nyomáspróba során nitrogéngázzal töltjük fel a rendszert annak érdekében, hogy megtaláljuk a szivárgás helyét.

A kontrasztanyag, amely UV fénnyel fluoreszkál, speciális klímatöltő berendezés segítségével kerül bejuttatásra a jármű klímarendszerébe. Az anyag keveredik az olajjal és a hűtőközeggel a rendszerben, így jelen van a teljes hűtőrendszerben. Ha szivárgás történik, az olajjal együtt a kontrasztanyag is távozik a rendszerből, majd kicsapódik a szivárgási hely közelében. Az UV lámpa segítségével könnyedén észlelhető a kontrasztanyag jelenléte, amikor megvilágítjuk a területet.

Autóklíma tisztítás
Autóklíma tisztítás

Autóklíma tisztítás

Ózonos tisztítás

Az egyik elérhető lehetőség az ózonos tisztítás, amely hatékonyan és biztonságosan távolítja el a kellemetlen szagokat és baktériumokat az autóklímából. Az ózon rendkívül hatékony fertőtlenítő tulajdonságai révén mélyen behatol a rendszerbe, elpusztítva a mikroorganizmusokat, gombákat és allergéneket. Az ózonos tisztítás egy gyors és hatékony módszer, amely friss és tiszta levegőt biztosít az autóban. 

Vegyszeres tisztítás

A vegyszeres tisztítás is elérhető szolgáltatásunk részeként. Ez a módszer hatékonyan eltávolítja a lerakódásokat, port, polleneket és egyéb szennyeződéseket a klímaberendezés rendszeréből. Környezetbarát tisztítószereink alaposan megtisztítják a hőcserélőt, a pollen- és porlerakódásoktól, ami javítja a levegő minőségét és a klímaberendezés hatékonyságát. Az ügyfeleink autója friss és tiszta levegővel rendelkezik a tisztítás után.

Ultrahangos tisztítás

Az ultrahangos klímatisztítás egy hatékony és speciális módszer a klímaberendezés tisztítására és fertőtlenítésére. Ez a technológia alacsony frekvenciájú hanghullámokat használ, hogy finom porlasztást hozzon létre a tisztító- vagy fertőtlenítőszerek számára. Az ultrahangos készülék ultrahangos rezgéseket generál, amelyek kis cseppecskékké alakítják a folyadékot, és a klímaberendezésbe juttatják azt.

Az ultrahangos klímatisztítás során a tisztító- vagy fertőtlenítőszert általában nagyon finom részecskék formájában porlasztják ki. Ez azt jelenti, hogy a vegyszer apró cseppecskék formájában jut el a klímaberendezés különböző részeire, beleértve a hőcserélőt, a lamellákat és a légcsatornákat is. Ezek az apró részecskék képesek mélyen behatolni a rendszerbe és hatékonyan eltávolítani a szennyeződéseket, mint például a pollent, a port, a gombákat, a baktériumokat és más allergéneket.

Az ultrahangos technológia előnye, hogy nagyon finom és szabályozható permetet hoz létre, így a tisztító- vagy fertőtlenítőszert egyenletesen lehet eloszlatni a klímaberendezésben. Ez lehetővé teszi a hatékony és alapos tisztítást, anélkül, hogy károsítaná vagy megrongálná a klímaberendezés komponenseit.

A Szennyezett autóklíma komoly vesztélyekkel jár!

A klíma működése közben az elpárologtatón kondenzvíz képződik, ami ideális táptalaj a gombáknak és baktériumoknak. A minőségi aktívszenes pollenszűrő jelentősen csökkentheti ezek számát. Ha a pollenszűrő szennyezett, a szűrőképesség és a levegőáramlás is csökken, ami a klíma hatékonyságának romlásához vezethet.

Az elhanyagolt klímaberendezés kórokozókat és melléktermékeiket juttathatja az utastérbe, ami különböző egészségügyi problémákat okozhat. Különösen veszélyeztetettek a gyerekek, idősek és a legyengült immunrendszerű, allergiás vagy légzőszervi megbetegedésekben szenvedő személyek. Az utastérben érezhető dohos, penészes szag is jelezheti a kórokozók elszaporodását, ami számos egészségügyi tünetet okozhat, mint például gyengeség, fejfájás és légúti irritáció.

A problémák forrása általában az elpárologtató, mivel a nedvesség a porral és szennyeződésekkel keveredve kedvező környezetet teremt a kórokozók számára. A pangó víz jelenléte szintén kellemetlen szagokhoz vezethet, melynek gyakori oka a kondenzvíz elvezetőjének dugulása. Ebben az esetben nem csak a fertőtlenítésre, hanem a dugulás elhárítására is szükség van.

Klímatisztítás Lehetőségei:

A legelterjedtebb megoldás a vegyszeres tisztítás, de csak szakszerű alkalmazás esetén hatékony. Figyeljünk arra, hogy soha ne fújjuk a vegyszert a szellőzőkbe, mert ez kárt okozhat az alatta lévő elektronikai egységekben.

A megfelelő helyen alkalmazzuk a vegyszeres tisztítást, például a pollenszűrő kivétele után a fűtés boxban vagy a kondenzvíz kifolyó csonkba befújva. Ügyeljünk arra, hogy az elpárologtató ne legyen szennyezett és ha igen, tisztítsuk ki. Ezt követően végezzünk belsőtér fertőtlenítést kb. 20-30 percig, a klímát belső keringtetésre állítva.

Ne hagyjuk figyelmen kívül az esőcsatornát, mert a benne gyűlő szennyeződés kellemetlen szagokhoz és vízelvezetési problémákhoz vezethet. A vízkifolyókat, elsősorban az első sárvédők és a dobbetét közötti területet is tisztítsuk meg, hogy elkerüljük a korróziót.

A klíma rendszeres karbantartása kiemelten fontos egészségünk és pénztárcánk szempontjából. A klímaszezon váltásakor, tavasszal és ősszel, vagy 10 000 km megtétele után javasolt a pollenszűrő cseréje és a klíma tisztítása, különösen, ha poros környezetben vagy fa alatt parkolunk.

Autó klímacsövek javítása 

Az autó klímacsövek idővel javításra szorulhatnak, legyen szó az alumínium csövek természetes kopásáról vagy egy esetleges ütközésből eredő károkról. Amikor a klímacsövek mechanikai tulajdonságai romlanak, akkor lyukak és repedések keletkezhetnek bennük, és az átmérőjük is csökkenhet egy erősebb ütés hatására.

Mikor van szükség klímacső javításra?

Egy gyakori probléma a klímacsövek sérülése balesetek következtében. Ütközések során az autó elején található alkatrészek fokozottan sérülékenyek, ideértve a klímacsövet is. Ezenkívül problémát okozhat a motortérben véletlenül vagy gondatlanságból okozott sérülés is, például házilagos autószerelés során, és sok esetben a tulajdonosok észre sem veszik ezeket a károkat.

A klímacsövek műszaki állapota változhat az autó rezgéseinek hatására is. Ezek a rezgések idővel a csöveket valamihez dörzsölhetik, és ezzel lyukakat okozhatnak bennük. Leggyakrabban ilyen károsodás lép fel, amikor a csöveket szorosan rögzítik az autóhoz, ami megnehezítheti a hasadások és repedések észlelését, hacsak nincs szivárgásérzékelő festék használva a rendszerben.

Autóklíma kompresszor javítás

Előfordul, hogy a klíma nem kapcsol be egyáltalán. Más esetekben pedig a készülék folyamatosan ki-be kapcsol, ami miatt nem lehet stabilan fenntartani a beállított hőmérsékletet.

A kompresszor túlmelegedhet, ami lehet nem megfelelő kábelbekötés, túlnyomás a rendszerben, vagy a szívónyomás túl magas vagy alacsony, és ezáltal nem tudja megtartani az előírt nyomásértéket. Esetleg a kondenzátor hűtése is lehet nem megfelelő.

Gyakori problémák, amelyekkel találkozhatunk:

  • A klímakompresszor egyáltalán nem indul.
  • A klíma működik, de nem hűt rendesen.
  • A klíma elengedi a hűtőgázt.
  • Hiba van a klíma nyomáskapcsolójában.
  • A klíma nem ad hideget.
  • A klímakompresszor folyamatosan ki-be kapcsol.
  • A klíma terhelést jelent a motorra.
  • A klímakompresszor nem kap áramot.
  • A kültéri egység ventilátora nem forog.
  • A klímakompresszor csapágyai hibásak.
  • A klíma kuplungja csúszik.

Amikor átnézzük a klímát, azonosítjuk a kompresszorhibát, amit fontos pontosan meghatározni, mert gyakran a hibás ventilátormotorok miatt kapcsol ki-be a klímakompresszor.

Ha a kompresszor meghibásodik, ez a légkondicionáló rendszer legköltségesebb alkatrésze.

A lehetséges klímakompresszor hibák közé tartozik:

  • Megégett dugattyúk a túlmelegedés miatt.
  • Karcos hengerek.
  • Lehámlott dugattyúbevonat.
  • Megégett vezértárcsa vagy tengely.

Ezekre a hibákra a következő módszerekkel lehet megoldást találni:

  • Tömítések cseréje.
  • Kuplung javítása vagy cseréje.
  • Behúzótekercs cseréje.
  • Csapágyak cseréje.

Ha szeretnéd igénybe venni autóklíma szervizünket

két különböző módon is foglalhatsz időpontot hozzánk. Az egyik lehetőség az online időpontfoglalás, ahol kényelmesen kiválaszthatod a neked megfelelő időpontot. A másik lehetőség pedig telefonon történő bejelentkezés.

Az ózonos klímafertőtlenítés esetén nem szükséges előzetes bejelentkezés, mivel szervizünk több ózongenerátorral is rendelkezik és a folyamat maga körülbelül 30 percet vesz igénybe. Ezt az eljárást évente legalább egyszer ajánljuk elvégezni.

Azonban, ha klímatöltésre van szükséged, akkor előzetesen időpontot kell foglalnod. Ha online nem találsz szabad időpontot, nyugodtan keress meg minket telefonon, és segítünk a megfelelő időpont megtalálásában.

Ha pedig a klíma nem működik megfelelően és szükséged van klímakompresszor vagy vezetékcserére, vagy bármilyen más javítási munkálatra, akkor mindenképpen jelentkezz be hozzánk először egy átvizsgálásra. Ezen a vizsgálaton megállapítjuk a problémát, majd készítünk egy árajánlatot a szükséges munkálatokra.

Árlista

Klíma töltés R134a

Tartalmazza az UV adalékot és az olajat

30 Ft / gr

+ 12 000 Ft munkadíj

Klíma töltés új R1234yf gázzal

Tartalmazza az UV adalékot és az olajat

100 Ft / gr

+ 12 000 Ft munkadíj

Nitogénes nyomáspróba

Nem tartalmaz szivárgás keresést

4 000 Ft

Szivárgás vizsgálat

Tartalmazza a nitrogéngáz árát

8 000 Ft

Pollenszűrő csere

Csak munkadíj

2 990 Ft

Klíma tisztítás

Ózonos kb 30 perc

4 000 Ft

Klíma tisztítás

Magasnyomású vegyszeres

7 000 Ft

Klíma tisztítás

Ultrahangos kb 30 perc

7 000 Ft

Nálaunk találsz akciós klíma csomagokat is, csak kattints

Gyakran ismételt kérdések autóklímával kapcsolatban

Miért nem fúj hideget a klímám?

Alapvetően két probléma szokott előfordulni. Egyszerűbb esetben, a hűtőközeg mennyisége csökkent a rendszerben. Ez esetben egy klímatöltés megoldja a gondot. Gyári értékre feltöltjük a rendszert és már újra lehet élvezni a hűvös levegőt az autóban. Amennyiben a hűtőközeg mennyisége megfelelő, de nem fúj hideget a klíma, valamilyen mechanikai meghibásodásra, vagy elektronikai problémára kell számítanunk. 

Mi okozhatja leggyakrabban a klímagáz (hűtőközeg) szivárgását?

  1. Karambolos sérülés: A klímahűtőt általában a jármű elején helyezik el, közvetlenül a lökhárító és a hűtőrács mögött. Ennek oka, hogy itt éri a legtöbb menetszél, ami optimális hőleadást eredményez. Sajnos egy kisebb ütközés is sérülést okozhat a klímahűtőben vagy a csövekben.

  2. Korróziós problémák: Az abszorber és az elpárologtató általában alumíniumból készülnek. Az alumínium sajnos nem ellenáll jól a környezeti szennyeződéseknek, és a téli sózás is komoly károkat okozhat benne. Gyakori probléma lehet az alumínium hűtőfelület és az acél rögzítés találkozásánál kialakuló galvánkorrózió, ami porózussá teheti az alkatrészeket.

  3. Gumi csövek törése, rosszul működő csatlakozók: Néhány gépkocsi típusnál a klímahűtőt szállító gumicső konstrukciós vagy szerelési problémák miatt túlságosan meghajlik, és könnyen megrepedhet. Szintén gyakran előfordul, hogy a gumi csövek rosszul tömítő fém csatlakozói javításra szorulnak, és csak cserével lehet helyreállítani a tömítettséget.

  4. Kompresszor hiba: A gépkocsi kompresszora egy szíjtárcsa segítségével kapja a meghajtást a motortól. A kompresszor tengelye mögött elhelyezett simmering idővel elkopik vagy megsérülhet. Szintén előfordulhat a kompresszor házának tömítetlensége.

  5. Töltő szelepek tömítetlensége, "O" gyűrű deformálódása: A klímarendszerben található töltő szelepek esetlegesen nem megfelelő tömítése vagy az "O" gyűrű deformálódása szintén szivárgáshoz vezethet.

Ha a gépkocsim klímájából szökik a gáz, az beszivárogva az utastérbe veszélyes?

Nem, ezek a gázok nem mérgezők, és nem robbanásveszélyesek. 

Mennyi ideig tart egy autóklíma feltöltése?  

Legkevesebb 0,5 óra. Ennél rövidebb idő alatt nem lehet lelkiismeretesen elvégezni a gáz lefejtését, ellenőrizni a rendszer tömítettségét, a kenőolaj mennyiségét, majd újra feltölteni a rendszert.  

Mennyi gáz kell az autó klímájába?

Ez mindig az autó típusától függ és a mennyiségét grammban fejezzük ki. A kisebb autókba jellemzően elegendő az 500 gramm is, a nagyobb autókba ennél több kell.

Mikor érdemes klíma tisztítást végezni?

A tisztítást érdemes évente legalább egyszer, a tavaszi időszakban elvégeztetni. A tisztítást követően biztosítható, hogy a lerakódott fertőző anyagok ne okozhassanak problémát. 

A tisztítás során szükséges-e a pollenszűrő cseréje?

Igen, mindenképpen ajánlott a pollenszűrő cseréje, mivel ez a szűrő felelős az utastérbe belépő levegő tisztaságáért, eltávolítva a szilárd szennyeződéseket. Érdemes legalább évente egyszer cserélni a pollenszűrőt.