Garantált optimális futómű

Futómű szerviz Debrecen

Gyors futóműjavítás szervizünkben

A futóműről

Az autók futóműve olyan rendszer, amelynek szerepe az úttartás, a rugózás, a lengéscsillapítás, a kormányzás és a fékezés biztosítása. A futómű magában foglalja a kerekeket, a felfüggesztést, a rugókat, a lengéscsillapítókat, a lengőkarokat, a kormányművet és a fékrendszer bizonyos részeit is. A kerekek számos különálló komponensből állnak és bármelyik meghibásodása problémát okozhat a futómű működésében. Ezek a komponensek lehetnek a gumiabroncs, a kerékpánt, a keréktárcsa, a kerékagy, a kerékcsavarok, a kerékcsapágyak, a tengely és a tengelycsonk.A kerékfelfüggesztés olyan elemekből tevődik össze, amelyek biztosítják a kerekek és a karosszéria közötti kapcsolatot. Ezek a komponensek tartalmazzák a lengőkarokat, a csuklókat, a rudakat és a gumiperselyeket (szilenteket).A kényelmes vezetés érdekében a rugózás felelős, amely magában foglalja a rugókat, a lengéscsillapítókat, a stabilizátorokat és a mozgáshatároló rugalmas elemeket.A futómű diagnosztikájának részeként ellenőrizzük a gumik kopottságát, a felfüggesztés állapotát, a lengéscsillapítók esetleges meghibásodását, a gumiperselyek és a szilentek állapotát, valamint a porvédők integritását. Javítás során kizárólag minőségi alkatrészeket használunk fel.

A kerék és futómű kopogásának okai különböző alkatrészek meghibásodásai lehetnek. Nézzük meg ezeket részletesebben: 

Kopogás a kerekek felől ? Kopogás a futómű felől ? Mitől kopog a futómű ?


Alsó lengőkar gömbfej (trapéz gömbfej, talpas)

Az alsó lengőkar gömbfeje az alsó lengőkart kapcsolja össze a csonkállvánnyal. Feladata az alkatrészek összekapcsolása és a csonkállvány szabad forgása. Ha a gömbfej elhasználódik, elkezd lógni, és ez kopogó hangot okozhat. A gömbfejet nem lehet javítani, cserélni kell. Az alkatrész cseréje után szükség lehet a futómű beállítására. 


Hossz stabilizátor rúd (vagy stabilizátor gömbfej)

A hossz stabilizátor rúd (vagy stabilizátor gömbfej) a lengőkart és a lengéscsillapítót köti össze. Ez az alkatrész felelős a kanyarstabilizálásért. Ha a gömbfejek elkopnak, akkor egyenetlen felületű úton kopogó hangokat hallatszanak. Ezeket a gömbfejeket sem lehet javítani, cserélni kell. Általában a cseréje nem igényel nagy időt, és az alkatrész cseréje után nem szükséges a futómű állítása. 


Szélső kormányösszekötő gömbfej (külső kormányösszekötő) és Belső kormányösszekötő gömbcsukló (Axiál csukló, axiál rúd)

A kormányösszekötő gömbfejei felelősek a kormányozhatóságért. Ha ezek a gömbfejek elkopnak, akkor kopogó hangokat hallhatunk. A gömbfejek cseréje egyszerű művelet, de fontos időben elvégezni. Ha elszakadnak, növelik a kormány holtjátékát, és a kormányzás instabil lesz. 


Szilentek, lengőkar szilent

A lengőkar szilentek a lengőkart kapcsolják össze a bölcsővel, lehetővé téve a mozgást. Ezek a gumiból készült alkatrészek idővel kirepedezhetnek vagy elszakadhatnak, ami kopogó hangokat és bizonytalan úttartást eredményez. A szilentek cseréje több munkaórát igényelhet, és a cserét követően a futómű beállítására is szükség lehet. 


Ezen alkatrészek kopása és meghibásodása rendszeres ellenőrzést és időben történő cserét igényel. Ha észleled a kopogó hangokat vagy más futóműproblémákat, érdemes egy szakemberrel konzultálni, hogy azonnal orvosolják a problémát, és biztosítsák az autód biztonságos működését és kényelmét. 

BÍZZA AUTÓJÁT VALÓDI SZAKÉRTŐKRE!

Legyen szükség futóműjavításra, lengéscsillapító vagy szilent cserére, rúdfej vagy kormányösszekötő cserére, mi készséggel állunk az Ön rendelkezésére!


Lengéscsillapító

A lengéscsillapító az autó futóművének egyik kulcsfontosságú eleme, AMI NAGYBAN BEFOLYÁSOLJA A TE ÉS CSALÁDOD KOMFORTJÁT ÉS BIZTONSÁGÁT. A lengéscsillapító fő célja a rugózás által keltett lengések hatékony elnyomása, a hirtelen fellépő nagy rugólengések, valamint a váratlan ütések megszüntetése. Ezzel a gépjármű kerekeit a földhöz szorosan tartja, megakadályozva azok elválását az útfelülettől. Minél hosszabb ideig marad el a kerék az útfelülettől, annál nehezebbé válik az autó irányítása, és akár teljesen kikerülhetetlenné teheti.

Az elhasznált lengéscsillapítók miatt:

  • A gumiabroncsok egyenetlenül kopnak és fokozottan károsodnak.
  • A fékút hossza akár 20%-kal megnőhet, ami veszélyt jelent vészfékezéskor.
  • Vizes úton a jármű könnyen megcsúszhat, veszélyeztetve az utasok biztonságát.
  • Az autó nehezen tarthatja az irányt, kanyarokban könnyen kisodródhat.
  • Az egyéb futóműalkatrészekre nagyobb terhelés nehezedik, ami idő előtti kopáshoz és hibákhoz vezethet.

Amennyiben észleled az autód rossz viselkedését, például a kormány szitáló mozgását vagy a gumiabroncsok egyenetlen kopását, keress fel egy szervizt. Ingyenes, átfogó ellenőrzés során megvizsgáljuk a lengéscsillapítók állapotát, és segítünk elkerülni az esetleges, komoly javítási költségeket, amelyeket a rejtett hibák okozhatnak.

A lengéscsillapítók optimális működése a kiegészítő alkatrészek jó állapotától is függ. Gyakran a lengéscsillapítók cseréje mellett a toronyszilenteket és a toronycsapágyat is újra kell cserélni, és meg kell vizsgálni a rugókat is.

A lengéscsillapítók rossz állapotára utalhat:

  • A gumiabroncsok szabálytalan kopása (kagylós kopás).
  • A lengéscsillapító felületén rozsdásodás vagy deformálódás.
  • Olajszivárgás vagy olajfolyás a lengéscsillapítóról.
  • Megrongálódott csavarok vagy rögzítések a lengéscsillapítón.

/// Legfrissebb bejegyzések ///

A 2,2-es SkyActiv-D (SH-VPTR és SH-VPTS) egy 2,2 literes turbódízel motor, amely elődjén, az MZR-CD-n alapul. A fő különbség az, hogy az új motornak csökkentett kompressziós aránya van. 16,3-ról 14-re csökkent, és ez a szám meglehetősen alacsony a dízelmotoroknál, és majdnem megegyezik a SkyActiv benzinmotorokéval.

Az autóklíma rendszerek kényelmet és biztonságot nyújtanak az utazások során, különösen a nyári hónapokban. Azonban, mint minden más járműalkatrész, az autóklíma is rendszeres karbantartást igényel a hatékony és megbízható működés érdekében. Ebben a blog cikkben részletesen bemutatjuk, miért fontos az autóklíma karbantartása, milyen gyakran érdemes...

Ez a cikk az M32 sebességváltó egyik gyakori problémáját tárgyalja. Ha volt már Opel, Fiat, Alfa Romeo, Lancia vagy Chevrolet autója, valószínűleg hallott már a General Motors M32-es sebességváltójáról és lehet, hogy már tapasztalta is, hogy néhány sebességváltó csapágyat már ki kellett cserélni.