Minőségi alkatrészek-szakszerű javítás

Kuplung szerviz Debrecen

Kuplungjavítás-kettőstömegű lenkerék csere és javítás

Amikor gyorsítasz vagy emelkedőn felfelé haladsz, és nincs megfelelő gyorsulás az autódban, valószínűleg szükség van a kuplung cseréjére. 

A kuplung csere szinte minden autós életében előfordul, különösen akkor, ha hosszú távra tervez autójával. Azok, akik városi közlekedésben vesznek részt, nap mint nap tapasztalják a növekvő forgalmi dugókat, ami sajnos lerövidítheti a kuplung élettartamát, még akkor is, ha ügyelnek rá, hogy ne nyomják a kuplungpedált feleslegesen. Az autópályán közlekedőknek általában később kell gondoskodniuk a kuplung cseréjéről, mivel ezen az úton szerencsére ritkábban kell használniuk a kuplungpedált. 

Mikor van szükség a kuplungcserére? 

Ebben a kérdésben nincsenek egyértelmű szabályok, ellentétben például az olajcsere időpontjával.

Általánosságban elmondható, hogy a kuplungot általában 150 000 és 250 000 kilométer közötti futás után kell cserélni. Az időtartam azonban nagyban függ az autó használati módjától is. Azoknak az autóknak, amelyeket főként autópályán használnak, általában hosszabb az élettartamuk, mint azoknak, amelyeket városi közlekedéshez használnak.

Az az egyetlen biztos dolog, hogy ha észreveszed, hogy a kuplungpedált nehezebb vagy könnyebb lenyomni, ha furcsa hangokat hallasz a pedál lenyomásakor, vagy ha zörög vagy rángat a kuplung váltás közben, akkor sajnos elérkezett a csere ideje.

Jól felszerelt műhely

Ahol rendelkezésre állnak a megfelelő célszerszámok, segítőkészségünkkel pedig könnyen megoldhatjuk és javíthatjuk a problémákat.

Rövid javítási idő

Autója megérdemli a leggyorsabb és leghatékonyabb kezelést, és mi ezt biztosítjuk Önnek.


Alapos átvizsgálás

Minden autót kipróbálva és alaposan átvizsgálva adunk át, így Ön is elégedetten és biztonsággal viheti haza gépjárművét. 

Garancia

Minden kivitelezett feladatra vonatkozik a 6 hónapos teljes körű garancia, és minden beépített alkatrészre 12 hónap teljes körű garanciát biztosítunk.

A kuplunghibákat az alábbi jelek alapján ismerhetjük fel és ezek jelzik azt, hogy itt az ideje a kuplungcserének: 

  1. Az autó csak majdnem teljesen felengedett kuplunggal indul el.
  2. A kuplung lenyomásához jelentős erőkifejtés szükséges.
  3. Sebességváltásnál nehézségek merülnek fel, és az autó nehezen veszi fel a fokozatokat.
  4. Bizonyos kuplunghibák esetén a sebességváltás szinte lehetetlenné válik.
  5. Sebességváltás közben recsegő, kattanó hangok hallhatók.
  6. A kuplungház kopog és kattog, ami könnyen összetéveszthető az abnormális motorzajjal.
  7. A kuplungpedál lenyomásakor szokatlan zajok hallhatók.
  8. Meredek emelkedőn az autó nehezen halad, még magas fordulatszám mellett sem.
  9. Az elinduláskor égett szag terjenghet az autó körül.
  10. Súlyos kuplunghiba esetén az autó akár teljesen el is indulhat, teljesen üzemképtelenné válik.

Kettőstömegű lendkerék

A kettős tömegű lendkerék egyre gyakoribbá válik, különösen a modern dízel és benzines autókban. Fő szerepe, hogy csökkentse a motor rezgéseit és az erőátvitel terhelését.

Hagyományos lendkerék esetén ritkán van szükség cserére, míg a kettős tömegű lendkerék más történet. A kettős tömegű lendkerékben található rezgéscsillapító és rugózó elemek idővel elhasználódnak. Ennek különösen akkor van nagyobb esélye, ha az autót például taxis szolgáltatásra használják. Ennek oka, hogy ilyenkor a gépjármű gyakran indítózik, és sok időt tölt alacsony fordulatszámon. Ez a lendkeréknek extra terhelést jelent, különösen a csillapító rugóknál. A cseréjére készülő emberek pénztárcája nem feltétlenül örül ennek, mivel a kettős tömegű lendkerék cseréje jelentős költséggel járhat, akár 200 000 - 300 000 forint is lehet csak a lendkerék költsége, és ehhez még hozzájön a kuplung készlet és a cseréhez szükséges munkadíj.

Várunk Téged is szervizünkben, ha gyanakszol kuplungproblémára, vagy úgy érzed, hogy elérkezett a cseréje ideje.

Tapasztalt szakembereink könnyedén segítenek a szervizfolyamat pontos tervezésében és végrehajtásában, mivel több éves tapasztalattal rendelkeznek.

Mikor csúszik a kuplung ?

A kuplung általában akkor csúszik, amikor a kuplungtárcsa elkopott. Ez a probléma jelezhető, például akkor, amikor a harmadik sebességben történő gyorsítás során a motor fordulatszáma növekszik, de az autó nem gyorsul. Az elkopott kuplungtárcsák nem tapadnak megfelelően, és elcsúsznak egymáson a kuplungalkatrészek között, ami a kuplung csúszását eredményezi. Ilyenkor fontos az azonnali szakemberrel, vagy szakműhellyel történő konzultáció, hogy megoldják a kuplungproblémát. A kuplungtárcsa cseréje különösen sürgős, mert a csúszás következtében hőfejlődés is bekövetkezhet, ami komolyabb károkat okozhat a motorban a további használat során. 

Mi a kuplungtárcsa ?

A kuplungtárcsa egy olyan alkatrész, amely a lendkerék és a kuplungszerkezet között helyezkedik el. Fő feladata, hogy biztosítsa a kapcsolatot a motor és a hajtáslánc között. A kuplungtárcsa külső felületén egy kopóréteg található, ami kiegyenlíti a fordulatszám különbségeket induláskor és sebességváltáskor.

Fontos megjegyezni, hogy a kuplungtárcsa nem kopik menet közben, mivel ekkor az alkatrészek összeszorított állapotban vannak, és együtt forognak. A kopás csak akkor következik be, amikor a kuplungtárcsa össze- és szétkapcsolódik, ami a sebességváltások és az indulás során történik. A legnagyobb terhelés a kuplungtárcsára meredek emelkedőn történő induláskor nehezedik, és a kuplung kopását növelheti egy nem megfelelő vezetési stílus is.

Kuplung csere vagy beállítás ?

Néha előfordulhat, hogy a kuplung problémára utaló jelek nem feltétlenül jelentik azonnal a teljes kuplungszett cseréjét. Például, ha tapasztalunk recsegő hangot a sebességváltás közben, vagy ha nehezen vált a sebesség, vagy akár ha lehetetlen váltani. Ezekben az esetekben elképzelhető, hogy csak a kuplung holtjátékának beállítása szükséges. Azonban, ha ezek a tünetek rövid idő múlva újra jelentkeznek, akkor sajnos elkerülhetetlen lehet a teljes kuplungrendszer javítása vagy cseréje.

Milyen költséggel számolhatunk még ?

A kuplungcseréhez kapcsolódóan váratlan kiadások is felmerülhetnek, különösen ha az olajok szivárognak a kuplung környezetében vagy más problémák merülnek fel a megbontás során. Például, ha a kuplungváltó házánál olajos a környezet, az azt jelentheti, hogy a főtengely szimeringnél motorolaj vagy a nyelestengely szimeringnél váltóolaj szivárog. Ezeknek a szimeringeknek a cseréje ilyenkor kötelező, még minimális olajszivárgás esetén is. Egyes autók esetében a nyelestengely szimering cseréjéhez a váltót szét kell szedni.


/// Legfrissebb bejegyzések ///

Ez a cikk az M32 sebességváltó egyik gyakori problémáját tárgyalja. Ha volt már Opel, Fiat, Alfa Romeo, Lancia vagy Chevrolet autója, valószínűleg hallott már a General Motors M32-es sebességváltójáról és lehet, hogy már tapasztalta is, hogy néhány sebességváltó csapágyat már ki kellett cserélni.

Az Opel Astra az autóiparban az egyik leghosszabb múltra visszatekintő típus, különböző változataiban már 1980 óta van jelen. Az eredeti modelltől, ami úgy nézett ki, mintha aki tervezte volna, minden eszköze megvolt, csak egy vonalzó hiányzott volna a tolltartójából, de azóta sok minden változott.