Fékszerviz Debrecen

A biztonságos autózás szempontjából nélkülözhetetlenek a megfelelően működő fékalkatrészek, és mi kiemelt figyelmet fordítunk ügyfeleink védelmére!

Fékbetét Csere

A fékbetétek cseréje az autó biztonságos működéséhez elengedhetetlen. A fékbetétek kopása természetes folyamat, amely a fékezés során keletkező súrlódás következtében alakul ki. 

Csereperióus

A fékbetétek cseréjének időpontja az autó gyártójától függően változhat. Általában az első tengelyen 50 ezer, hátsó tengelyeken 80 ezer kilométerenként ajánlott a csere.

Kopásjelzők

A fékbetétek kopását többféle jelző is jelezheti. Korszerű autókban a műszerfalon megjelenik egy ikon, amely a kopást jelzi. Más esetekben a fékbetétek kopása visító hangot adhat, amely egy féktárcsához súrlódó acéltüske miatt keletkezik. 

Fékfolyadék szint

A fékbetétek kopása a fékfolyadék szintjének csökkenéséhez is vezethet. Ha a fékfolyadék szintje a minimum alá csökken, a fékrendszer nem fog megfelelően működni. 

Fékbetétek cseréje szervizünkben

A fékbetétek cseréje szakember feladata. A szervizünkben garantáltan megfelelő minőségű, kedvező árú fék alkatrészeket szerelnek be az autóba. 


Összefoglaló

A fékbetétek cseréje fontos a biztonságos közlekedéshez. A fékbetétek kopását többféle jelző is jelezheti, amelyekre érdemes odafigyelni. Kopott fékbetétekkel folytatott vezetés veszélyes lehet, ezért a fékbetéteket rendszeresen cserélni kell. 

Jól felszerelt műhely

Autószerviz ahol rendelkezésre állnak a megfelelő célszerszámok, segítőkészségünkkel pedig könnyen megoldhatjuk és javíthatjuk a problémákat. 

Rövid javítási idő

Autója megérdemli a leggyorsabb és leghatékonyabb kezelést, és mi ezt biztosítjuk Önnek. Időpontfoglalás autójavításra online.


Alapos átvizsgálás

Megbízható autószerviz, minden autót kipróbálva és alaposan átvizsgálva adunk át, így Ön is elégedetten és biztonsággal viheti haza gépjárművét.

Garancia

Minden elvégzett javításra vonatkozik a 6 hónapos teljes körű garancia és minden beépített alkatrészre 12 hónap teljes körű garanciát biztosítunk.

Féktárcsa csere

A féktárcsa a fékrendszer egyik legfontosabb eleme, amely a fékbetéttel együtt biztosítja a megfelelő fékhatást. A féktárcsa kopása természetes folyamat, amely a fékezés során keletkező súrlódás következtében alakul ki.

Csereperiódus

A féktárcsa cseréjének időpontja az autó gyártójától függően változhat. Általában az első tengelyen 70-100 ezer, hátsó tengelyeken 150 ezer kilométerenként ajánlott a csere.

Féktárcsa mérése

A féktárcsa állapotát csak méréssel lehet pontosan meghatározni. A féktárcsa minimális vastagságát az autó gyártója határozza meg. Ha a féktárcsa vastagsága eléri vagy kisebb, mint a minimális vastagság, akkor cserélni kell.

Kopott féktárcsával való vezetés

Kopott féktárcsával folytatott vezetés veszélyes lehet. A fékhatás drasztikusan csökken, és az anyagkifáradás esélye növekszik, ami fékrendszer-meghibásodáshoz és balesethez is vezethet.

Féktárcsa csere szervizünkben

A féktárcsa cseréje szakember feladata. A szervizben megfelelő minőségű féktárcsákat szerelnek be az autóba, és ellenőrizzük a fékrendszer működését.


Összefoglaló

A féktárcsa cseréje fontos a biztonságos közlekedéshez. A féktárcsa kopását többféle jelző is jelezheti, amelyekre érdemes odafigyelni. Kopott féktárcsával folytatott vezetés veszélyes lehet, ezért a féktárcsákat rendszeresen cserélni kell.

Következtetés

A fékbetétek és a féktárcsák rendszeres cseréje elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez. A fékrendszer állapotát rendszeresen ellenőriztesse szervizben, hogy megelőzhető legyen a fékrendszer meghibásodása és a baleset.

BÍZZA AUTÓJÁT VALÓDI SZAKÉRTŐKRE!

Legyen szükség fékjavításra, fékbetét vagy féktárcsacserére, fékdob vagy fékpofa cserére, vagy akár fékfolyadék csere is, mi készséggel állunk az Ön rendelkezésére!

Fékdob csere


Fékdob csere

A fékdob a dobfékes fékrendszer egyik legfontosabb eleme, amely a fékpofákkal együtt biztosítja a megfelelő fékhatást. A fékdob kopása természetes folyamat, amely a fékezés során keletkező súrlódás következtében alakul ki.

Szervizünk elsősorban azt javasolja, hogy a dobfékrendszert tartsák karban legalább 20 000 kilométerenként. Mivel a dobfékes rendszer egy zárt rendszer, az idővel a fékezés során keletkező fékpor felhalmozódik benne, ami kellemetlen hangot és csökkenő fékhatást okozhat. Egy rendszeresen karbantartott dobfék esetén a fékdob cseréje kb. 150 000 kilométerenként ajánlott. A dobfék cseréje során a fékszerviz cseréli a fékbetéteket és a munkahengereket is, hogy minden alkatrész a lehető legtovább kifogástalanul működjön. 

Fékmunkahenger és fékfolyadék csere

A fék egy zárt hidraulikus rendszer, amelynek kulcsfontosságú elemei a fékfolyadék és a fékmunkahengerek, amelyek végzik a valós fékezési munkát. Mivel a fékmunkahengerek minden egyes fékezés során mozognak, a gumi tömítőalkatrészei kopnak az idő előrehaladtával. Az ebből eredő kopás miatt a fékfolyadék elszennyeződik. Ha a fékmunkahenger meghibásodik, a fékfolyadék szivárogni kezd, és végső soron a fékpedál puhaságához vezethet, ami akár a fékhatás elvesztéséhez is vezethet. Amikor a fékmunkahengert cseréljük, a teljes fékfolyadékot speciális berendezéseink segítségével lecseréljük a fékrendszerben. A javítás folyamán az egész fékrendszer átvizsgálásra kerül.

Gyanús Hangok és égett szagok fékezéskor

Ha olyan furcsa hangokat hall, esetleg égett szagot érez fékezéskor, gyakran a fékbetéteket lehet hibáztatni. A kopott, elvékonyodott fékbetétek túlmelegedhetnek fékezéskor, mivel a fékdugattyú a betétet a féktárcsának nyomja, és ez rendellenes hangot okozhat. Amikor a betét kopása tovább fokozódik, a fékdugattyú már a hordozóvasat löki a tárcsához, ami fémesen reszelődő, morgó hangot eredményez. Ilyen esetekben ajánlott azonnal szerelőt hívni - szervizünkben szakszerűen cseréljük autója fékbetéteit!

Vezetés közben időnként érezhető égett szag is, ami a fékezéstől származik. Ilyenkor általában a hosszan tartó és erőteljes fékezés okozza, ami miatt a fékek felmelegednek és füstölni kezdenek, sőt, égett szagot is érezhetünk. Ezért fontos, hogy ne alkalmazzuk rendszeresen az agresszív fékezést, mivel a fékeknek időre van szükségük a lehűlésre. Másik eset, amikor égett szag keletkezhet, az az, ha a fék beragad, és folyamatosan érintkezik a tárcsával. Ugyancsak égett szagot okozhat, ha elfelejtjük elengedni a kéziféket indulás után.

Fékfolyadék szivárgásának megszüntetése

A fékfolyadék szivárgását gyakran a jármű alatt látható folyadéktócsából lehet észrevenni. A fékfolyadék általában tiszta vagy világosbarna, attól függően, hogy mennyire elhasználódott. Egy másik jel a fékfolyadék szivárgására az autó műszerfalán villogó piros felkiáltójel ikon. Azonban a szivárgás megelőzése érdekében érdemes rendszeresen ellenőrizni a fékfolyadék szintjét, mivel ha a fékrendszer valahol szivárog, a fékfolyadék gyorsan elfogy. A fékfolyadék szivárgása rendkívül veszélyes lehet, mivel ez csökkenti a fékek hatékonyságát. A fékpedál változásából is észlelhető a hiba. Ha észreveszi a fékfolyadék szivárgását, azonnal vigye el autóját egy szervizbe, mi garantáltan megszüntetjük a problémát!

Fékfolyadék Cseréje - Hogyan?

Általános szabály, hogy a fékfolyadékot legalább kétévente cserélni kell. Ennek az az oka, hogy a fékfolyadék forráspontja idővel csökken, és hőtűrése romlik, ami miatt levegőbuborékok keletkezhetnek fékezéskor, gyengül a fékhatás, és a gépjármű menetdinamikai rendszereinek (ABS, ESP) működése is korlátozódhat. Amikor hosszabb fékezésnél gyengül a fékhatás, itt az ideje a fékfolyadék cseréjének! Hogyan cserélheti a fékfolyadékot? Otthon nem ajánlott elvégezni, mivel egyes gépjárműveknél diagnosztikai eszköz szükséges hozzá, és a fékfolyadék cseréjét követően a fékhatás mérésére is szükség van! Többféle fékfolyadék létezik, és ezek keverése szigorúan tilos. Ezért érdemes a szervizre bízni ezt a feladatot - mi segítünk ebben, kérjen tőlünk árajánlatot!

/// Legfrissebb bejegyzések ///

Ez a cikk az M32 sebességváltó egyik gyakori problémáját tárgyalja. Ha volt már Opel, Fiat, Alfa Romeo, Lancia vagy Chevrolet autója, valószínűleg hallott már a General Motors M32-es sebességváltójáról és lehet, hogy már tapasztalta is, hogy néhány sebességváltó csapágyat már ki kellett cserélni.

Az Opel Astra az autóiparban az egyik leghosszabb múltra visszatekintő típus, különböző változataiban már 1980 óta van jelen. Az eredeti modelltől, ami úgy nézett ki, mintha aki tervezte volna, minden eszköze megvolt, csak egy vonalzó hiányzott volna a tolltartójából, de azóta sok minden változott.