Dióhéjas Tisztítás - Debrecenben

Megtisztítjuk dízel vagy benzines autója motorját

A dióhéjas tisztítás után várható eredmények

Teljesítmény növekedés

A szívókeresztmetszet visszaállítása után azonnal érezhető teljesítménynövekedés, kevesebb üzemanyag fogyasztás a megfelelő üzemanyag-levegő keverék következtében.

Egyenletes motorüzem

Az eltávolított lerakódásoknak köszönhetően egyenletesebb motorüzem valósul meg. A levegő útjában már nincsenek akadályok, így az áramlás folyamatossá válik. Az alapjáraton és a menet közbeni üzem közben is kiegyensúlyozottabban és egyenletesebben jár a motor.

Közvetlenebb gázreakció

Az eltávolított lerakódásoknak köszönhetően közvetlenebb gázreakció alakul ki. A benzin és a levegő áramlása optimalizálódik. Amikor megérintjük a gázpedált, az autó reakciója gyorsabb és intenzívebb lesz.

Milyen autók lehetnek érintettek ?


Benzines motorok 
esetén                                     

VW konszern:

VW-Skoda-Seat-Audi TSI / TSFI / FSI motorokkall szerelt járművek.

BMW Legtöbb N-es motorkóddal szerelt járműve.

Hyundai / Kia közös befecskedezésű motorjai.

Peugeot / Citröen THP motorokkal szerelt járművek.

Opel közös befecskendezésű motorjai.


Dízel motorok 
esetén                                             

VW konszern:

VW-Skoda-Seat-Audi CRTDI / PDTDI motorokkall szerelt járművek.

Hyundai / Kia CRTDI motorokkal szerelt járművek.

BMW N47 / N57 motorokkal szerelt járművek.

Fiat JTD / MJET motorokkal szerelt járművek. 

A kokszosodás okairól bővebben

Az üzemanyag-hatékonyság és a teljesítmény iránti egyre növekvő igények mellett a modern belsőégésű motorok ma már közvetlen üzemanyag befecskendezésesek. Ez azt jelenti, hogy a közvetlen benzinbefecskendezés során a keverékképzés az égéstérben történik, magasabb nyomással (50-150 bar) a hagyományos injektorokhoz képest.

Azonban ezek a technológiák új problémákat hoztak létre, nevezetesen a szívó oldali kokszosodást. A szelepeken és a szívócsatornákon a koksz olyan sűrűvé válhat, hogy elkezdheti elzárni a légutakat a motorban.

Dízelmotoroknál:

A dízelmotorok az évek során kialakult technológiájukból adódóan hajlamosak koksz lerakódásokra a szívócsatornában. A visszavezetett kipufogógáz szénlerakódásokat hagyhat maga után, ami idővel komoly hibákat eredményez. Ilyenkor hidegindításnál egyenetlen járás, késleltetett töltőnyomás építés és megnövekedett üzemanyag fogyasztás jelentkezhet. A részecskeszűrő és turbófeltöltő hibák is ebből adódhatnak. A dióhéjas tisztítási eljárások elvégzése megelőzheti ezeket a problémákat.

Benzines motoroknál:

A közvetlen befecskendezéses benzinmotoroknál a lerakódások a szívócsöveken és a szívószelepeken képződhetnek. Ez hideg indításkor és melegen is problémákat okozhat, mint például egyenetlen járás, teljesítményvesztés vagy túlfogyasztás. A dióhéjas tisztítás ebben az esetben is hatékony megoldást nyújthat.

Ahhoz hogy a lerakódást megvizsgálhassuk, a szívósort el kell távolítani a szívószelepek állapotának ellenőrzéséhez. Ezen a ponton válnak nyilvánvalóvá a szénlerakódások.


Miről ismerem fel, hogy nálam is lehetnek problémák


1. Egyenetlen motorüzem              
                     

A legkiemelkedőbb és elsődleges tulajdonság, amelyet megfigyelhetünk, az a motor rángatózása, egyenetlen működése, más szóval az érdes üzem. Ennek gyökere az, hogy a szelepek mellett a szívócsatorna is kokszosodik, és ezáltal a beáramló levegő már nem a kívánt irányban tereli a befecskendezett üzemanyagot. Ennek következtében a befecskendezett üzemanyag és a beáramló levegő egyensúlya megbomlik, aminek eredményeként a motorüzem nem kiegyensúlyozott és nem sima. 


2. Égés kimaradás                  
                                

Az égéskimaradás és a hengerleállás is olyan jelenségek, amelyek előfordulhatnak. A motorvezérlő elektronika ilyen esetben beavatkozik annak érdekében, hogy a súlyosabb problémákat elkerülje.


3. Teljesítmény csökkenés            
                    

A lerakódások következtében beszívott levegő nem megfelelő áramlása miatt a motor teljesítménye csökken és jellemzően magasabb üzemanyafogysztással párosul.

Miért érdemes elvégezni a dióhéjas tisztítást?

A dióhéjas szívósortisztítás egy olyan eljárás, amely során sűrített levegővel és speciális dióhéjporral a szívócsatorna és a szelepek felületéről eltávolítják a lerakódásokat. Ezek a lerakódások többek között koromból, olajból és egyéb szennyeződésekből állhatnak, és jelentősen ronthatják a motor teljesítményét és hatékonyságát.

A dióhéjas szívósortisztításnak számos előnye van:

  • Növeli a motor teljesítményét: A lerakódások jelentősen akadályozhatják a levegő áramlását a szívócsatornán keresztül, ami teljesítményvesztéshez vezethet. A dióhéjas tisztítás eltávolítja ezeket a lerakódásokat, így a motor nagyobb mennyiségű levegőt tud beszívni, ami növeli a teljesítményt.
  • Javítja az üzemanyag-hatékonyságot: A lerakódások szintén növelhetik a motor üzemanyag-fogyasztását. A dióhéjas tisztítás eltávolítja ezeket a lerakódásokat, így a motor hatékonyabban működik, ami csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.
  • Csökkenti a károsanyag-kibocsátást: A lerakódások ronthatják a motor égési folyamatát, ami növelheti a károsanyag-kibocsátást. A dióhéjas tisztítás eltávolítja ezeket a lerakódásokat, így a motor hatékonyabban égeti az üzemanyagot, ami csökkenti a károsanyag-kibocsátást.
  • Csökkenti a kopást: A lerakódások felsérthetik a szívócsatorna és a szelepek felületét, ami kopáshoz vezethet. A dióhéjas tisztítás eltávolítja ezeket a lerakódásokat, így megvédi a motor alkatrészeit a kopástól.

A dióhéjas szívósortisztítást általában 120-150 ezer kilométerenként ajánlott elvégeztetni. Azonban a motor típusa és a vezetési körülmények függvényében ez az intervallum eltérhet.

A dióhéjas szívósortisztítás egy viszonylag egyszerű és gyors eljárás, amely jelentős előnyökkel jár a motor számára. Ezért érdemes elvégeztetni, ha szeretnénk, hogy autónk továbbra is hatékonyan és gazdaságosan működjön.

 

Tisztított szelepek előtte/utána
Tisztított szelepek előtte/utána
Tisztított szelepek előtte/utána
Tisztított szelepek előtte/utána

Hogyan működik a dióhéjas tisztítás?

Az eljárás első állomása a szívósor leszerelésével kezdődik. A dióhéjas tisztítás során speciális dióhéj szemcséket nagy nyomású levegővel juttatunk a szívócsatornába. Ezek a szemcsék kíméletesen eltávolítják a lerakódásokat és visszaállítják a gyári állapotot. A dióhéj szemcséket a lerakódott korommal együtt speciális ipari elszívóval szívjuk ki. Ez az eljárás hatékonyan tisztítja meg a szívócsatornákat, szelepeket és egyéb alkatrészeket, amelyek befolyásolják a motor teljesítményét és működését. A munkafolyamat kezdetét és végét is fényképekkel dokumentáljuk, így az ügyfél is meggyőződhet a tisztítás hatékonyságáról. Végül a motort összeszereljük. 

Mennyibe kerül a dióhéjas tisztítás ?

Benzines motor tisztítás átlagos ára

Benzines autóknál a tisztítási folyamat legalább egy teljes munkanapot vesz igénybe.

*Azoknál a típusoknál ahol a szívócsatorna nehezen hozzáférhető helyen van, plusz költség jelentkezhet.

100 000 - 150 000 Ft

Dízel motor tisztítás átlagos ára

Dízel autóknál a tisztítási folyamat legalább másfél-két munkanapot vesz igénybe.

*Azoknál a típusoknál ahol a szívócsatorna nehezen hozzáférhető helyen van, plusz költség jelentkezhet. 

130 000-180 000 Ft

Amennyiben pontos árat szeretne kapni, az alábbi űrlap kitöltésével árajánlatot küldünk önnek.

Foglalj időpontot online